Wednesday, December 29, 2010

MenJelaNg TaHuN 2011



2010 sudah mahu menutup tirainya.......
membuka ruang pada 2011 untuk beraksi dengan pelbagai macam perkara
macam-macam pengalaman pahit, sedih, gumbira suka dan duka telah dirasai sepanjang tahun nih..

2010,
Kira tahun pertama aku bertukar status dari pelajar (sgt rindu untuk noty2 mcm dulu) kepada seorang yang bekerja....menjadikan aku lebih matang (walaupun ada gila2)..*sapa nak kawen ngan aku yg sengal ubi ni agaknya kan??? huhuhuh

Mengambil pengalaman sebanyak mungkin untuk dipalitkan dalam ingatan

~coretan sepanjang 2010~

KERJAYA
Tahun pertama bekerja sektor kerajaan ....tahun keterujaan.... jumpa dengan kawan baru (best sgt - Geng Bas Sekolah) bergelak ketawa, gadoh2 manje...berkelahi..silap2 bertomoi.....di ruangan kegemaran -> bilik mesyuarat... 
ohh sahabat  u r the best !!
Di situ aku mula ada hobi baru...hobi posing2 sbb dah jumpa rakan sekepala (dh la mmg gile kamera)...huhuhuh sgt best sbb setiap perkara dirakam untuk dijadikan moment kami....kerja tetap kerja tp kami tidak lupa untuk bergumbira a.k.a BERJIMBA.....bekerja di situ juga membuka minda aku untuk mengetahui banyak perkara yang aku sendiri tidak tahu.....bekerja di sini juga membawa aku ke merata tempat.....ye2..aku sedia belajar dari bawah....biar dikatakan bodoh tp aku mahu belajar semula selangkah demi selangkah......aku mulai mempertajamkann semula kemahiran yg aku hampir lupa (dgn berkat tunjuk ajar mereka disini)......walaupun adakala stress dibuatnya dengan mcm-mcm hal tp aku hepy keje di sini ....Alhamdulillah sehingga kini aku masih lagi disini....*mahu buktikan diri mahu menjadi lebih baik dan berkualiti :)


~hati yg telah disakiti~

FEELING CINTAN-CINTUN
Tahun air mata berderai-derai....sedih sgt2..bila hati disakiti...tak tahu apa alasan tp kejujuran ku dipermainkan......yang PERTAMA....biar hati dipermainkan berulang kali, biar hati disakiti melihat dia menipu diri ini.......kemaafan yang tidak ikhlas ku beri..namun aku hanya berdoa setiap perbuatan akan dibalas jua....manusia hidup bagai roda, sekejap di atas sekejap di bawah......ya2...mungkin skang dia brada di atas tp akan dtg dia juga berada di bawah...begitu juga yg KEDUA, hati ini disakiti tatkala dijadi pilihan kedua dan dia memilih dia......aku memang aku yg selalu berundur demi melihat kebahagian org lain...itu memang aku.....KETIGA pula bermula dari teman kepada menjadi rasa......aku dapat rasa itu...tp aku tak tahu betulkah rasa itu....satu, dua ke tiga seterusnya berbelas2 pertemuan akhir tidak membuah rasa..bukan aku tapi dia.......penjelasan dibuat dan aku akur......sekali lagi aku memang aku....walau x mampu buang terus rasa itu, tp kejauhan bisa buat aku lupa.....takpe2.....aku tahu aku punya peluang itu, hanya perlu menunggu waktu...aku biarkan ...biarkan waktu itu....aku hanya perlu ikut jalan aku......*go with the flow......tak sedar macam2 emosi lahir sepajang thn nih..huhuhhuh (^_^) apa pun ku tahu ada yang sayang aku


~money2~
 KEWANGAN
Tahun ni jugak la aku dpt jugak membalas sket jasa mak apak aku....walaupun tak banyak tp aku puas sbb kurang2 aku dpt menjalani tanggungjwab aku sebagai anak (konon mahu jd solehah)...... dgn duet gaji ni jugak aku hehehehe malu mahu cakap daaa mendftar diri untuk ke kelas memandu *kene kecikkan font...ngeeee~...akhirnya impian  aku tercapai (walaupun agak terlambat a.k.a lanjut usia nak ada lesen)......tp biasa lah aku agak keborosan sket.....Untuk tahun depan kena bukak buku lejar plak...nak kira btul2 kerana perancangan aku untuk mengambil sesuatu yang 'baru' untuk dijadikan HADIAH hari lahirku  (tak kisah la...lambat ke cpt)........turut mahu menyimpan untuk hari tua....eh...bukan2...hari bahagia nanti.....pastu hari bila dh beranak pinak..pastu bru hari tua..hahahaha......oke2.....*stat 1 Jan 2011 nak menabung RM 1  Satu Hari...heeee~




Tibe2 xde idea plak........erm rasa nye cukop kot cerita carut carutan nih.....yg lain biarlah rahsia...huhuhuhuh apa pun 2011 nih mahu la sket pembaharuan....paradigma.....menjadi baik kepada yang lebih baik......kene pandang belakng sbb yg belakang tu yang membawa kita ke depan sehingga kita jadi macam ni......*aku tak akan lupa mana asal ku* kini mahu bukak buku baru......untuk rasa perkara baru yang lain plak.....tapi aku tetap aku.....aku takkan lupa aku.......dan aku akan terus mengetuk macam2 bende kt teropahopah aku nih....huhuhuhuhu nak jadi blogger yang berjaya.... :)

*akunotyyangbaik

2 comments:

aidahkasri said...

apa pun kamu...aku tetap bangga dengan kamu.....

zetty ety said...

tocey2... :)

Post a Comment