Wednesday, July 20, 2011

AkU dAn KoTak ITu...

2 comments


Tanya sama pokok. 
Apa sebab goyang.
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang.
Patah sayap diduga
Seandainya rebah 
Ku masih ada.


ada apa?
ADA WAKTU

waktu apa?
WAKTU MENUNGGU...

tunggu? menunggu? tertunggu?
ish.....

sayang la.......sayang sangat nak tinggal
tinggalkan kotak yang nyaman yang indah
walaupun buruk tapi kotak itu indah
mungkin tidak indah bagi orang lain.
haish~ tapi indah bagi aku.......
sebab aku boleh bawak ke mana-mana kotak itu.


GEMBIRA . 


kotak itu lama dah dengan aku
macam-macam aku letak dalam kotak itu
gembira, sedih, riang, pedih .....dah banyak dah aku kumpul banyak sangatttt~


DALAM KOTAK ITU.


Tapi kotak itu dah RABAK
rabak koyak.....dah tak tahan lama usianya


SEDIH . 


kena tukar kotak BARU.....yang lebih tahan lama
kualiti kena yang baik......


EH....EH...


Bukan cakap KOTAK LAMA tak ada kualiti..
BAIK juga.

Cuma kena cari yang lebih baik.
Untuk tampung lagi banyak gembira, sedih, riang, pedih



DIAM.


 
Dah dapat KOTAK BARU.
cuma menunggu diserahkan je menjadi hak milikku


BERFIKIR.   (O_O)???


samakah KOTAK LAMA dengan KOTAK BARU?
Janggal mungkin.
Tapi kena biasakan dengan KOTAK BARU

tak apa lah . 

Mungkin yang lain juga harus ganti KOTAK LAMA dengan KOTAK BARU


BUANG??? 


tidak. aku simpan kerana itu kenangan :)


*kadang perlu keluar dari kotak selesa...kerana mungkin peluang banyak yang ada untuk kita



Akunotyyangbaik



Wednesday, May 18, 2011

LAyAng TerBaNg MeLayANG

3 comments
   
it's our fun time




Tarikh: 17 Mei 2011 - public holiday

Aktiviti : berjalan tanpa arah sehingga berhenti di Taman Metropoliotan Kepong


Apa yang menarik :
1.Pemandangan (santek sgt)
2. Jonny (kacak nyer......~~~ meow)
3.Layang-Layang ( teruja kaler pelangi)




Yang PALING best......




*
*
*
*
*





LAYANG- LAYANG........woohooo~


Walaupun hujan lebat sebelum tuh....digagahkan jugak kaki melangkah ke Taman Metropolitan Kepong. Ini kunjungan kali kedua aku dan kali pertama bagi BFF ke situ......mulanya muka menunjukkan riak biasa sehingga la dia ternampak luas padang terbentang....kami memulakan aktiviti menaikkan layang-layang (ini kali pertama aku main ok....maklumla anak bandar yg suke terperuk kt rumah je)....



Layang-layang pertama berharga RM 6 (sangat berpatutan dan berbaloi2)...aku memulakan langkah.....tapi yang TUA didahulukan heheheh, so aku bagi peluang BFF main dulu (padahal sendiri tak reti main.. nak cover malu)......bukan main seronok sambil bergelak ketawa.......orang dah mulai ramai...memegang pelbagai patern dan corak ada yang macam kami...baru nak belajar (macam aku T_T) dan ada jugak yang berada pada tahap expert..huhuhuhu



comey kan layang-layang ni~



Sambil mencuci mata (melihat jonny-jonny)..huhuuh~ sambil menghirup udara selepas ujan...dok di tengah padang lepak-lepak...huhuhuh...feel yang lain dari yang lain....ok cukup takat tu.....SEKARANG giliran aku main layang-layang.......berlari cam orang gila nak naikkan layang-layang (sebab angin tak berapa ada) hangin la jugak hati ni....tp gagah berlari smpai nak tergelincir.... (nasib tak jatuh, kalo tak malu mak ni nyah~) ada jugak la manusia yang gedebuk sana sini..mungkin licin sebab padang dipenuhi dengan air hujan...rasa KAGUM gak bila tengok ada layang-layang yang dah mencecah kaki langit....WOW~ kagum....kagum~

Rasa tak puas sangat sebab hari dah beransur senja..................

Apa pun..ini akan menjadi riadah paling sihat untuk kami (terutama aku yang malas nak jogging)...main layang-kayang ni nak tak nak kene berlari, so makne itu dah dikre berjogging la kan??? ahaks!

Rasa mahu mengulangi aktiviti ini lagi......ajak lebih ramai kawan-kawan...ayuh main layang-layang! BFF jom ke sana lagi....BFF pon ade cerita gak :)


Taman Metropolitan Kepong




Senang jerk nak ke sini.......Dari arah gomabk menghala ke Kepong...pasti akan jumpa betul-betul sebelah highway....hehehehehe

Klik Sini untuk maklumat lanjut

Jonny - merujuk kepada jejaka kacak and sedap mata memandang...auw~


*akunotyyangbaik

Monday, May 16, 2011

SpEcial For YOu ...Chegu (^_^)

2 comments
  
~meng'idola' Chegu Morni~


Pejam celik-pejam celik *wink2...sudah hampir 8 tahun (lama nyerrr) aku meninggalkan zaman sekolah....hurm....dari aku tak kenal satu huruf pon (kenai dah time umoq 5 taun) sampai la...time aku nak amik result SPM....tak lekang mulut memanggil perkataan cikgu, teacher, ustazah, ustaz..... :)

imbau balik kenangan bila tiba hari guru, aku mulala memikirkan lagu apa yg sesuai untuk dinyanyikan khas untuk cikgu yg d chentai........ya2.....aku ingat lagi lagu Siti Nurhaliza " Aku cinta Padamu" yang aku ubah sket untuk disesuaikan dengan hari istimewa itu :




♫♪♫ ♫♪♫ "Selamat hari guru, Kuucap padamu,
agar kau bahagia untuk selamanya...."♫♪♫ ♫♪♫



cewah~ time tu aku dah macam Ana Rafalli dah......kembang la sekejap bila mendapat tepukan gemuruh.....lagi bertambah berbunga hati ni bila para chegu mula menguntumkan senyuman sambil memberikan tepukan  ( terharu agaknya..sob...sob)...huhuhu jika diimbas balik haish boleh wat tersenyum sendiri......

Ingat juga kenangan bila dirotan chegu gara-gara tersalah jawab sifir.....mana tak nya...dah la budak baru time tuh, di provok dgn kata-kata chegu math GARANG gile .......boleh gile jadinya.....Jeng3x....bertepek PEMBARIS PANJANG KUNING (kalo hangpa ingat la) kt tapak tgn ni......aduih~ sengal , kebas...rasa darah berjalan lancar jerk pastu........TERUS lepas dr kejadian, aku dr xpenanh MATH SKOR A asik C- jerk.....trus time tuh SKOR jerk.....walaupun pada mula marah gila kt CHEGU VEN KATESWARAN ( chegu ven, i will always remember u)......tp lepas dr itu trus bertukar syg giler...huhuhuhu akan ingat sampai akhir hayat pukulan hebat chegu..... :)

Kalau nak d ceritakan....hmm byk sgt....kisah-kisah dan kenangan yang mengusik jiwa..*nanges~

Chegu, 

ya dulu sy nakal.....
ya dulu sy malas sngt nak buat homework.....
ya dulu sy suka kepoh2 kt kelas (walaupon diri ni pengawas)
ya dulu...suka wat muka poyo time chegu mengajar.....
ya dulu sy suka ngajuk cara chegu ngajar........
ya satay tahu saya sngt nakal chegu.....xnak dgr kata...

tapi skang,

sy dh xnakal sgt......
sy dh brada pada tahap yg chegu mahukan pd anak-anak murid chegu...
sy dh smpai ke menara gading yg chegu slalu critakan kt kami....
sy dah dpt bukan segulung tp dua gulung (diploma dan ijazah)
Sy pon dah keje baik skang chegu.....

Mesti chegu happy sgt kan??? mesti chegu rasa bangga giler arrr......   (✿◠‿◠)

Saya takda hadiah yang mahal nak bagi dekat chegu, saya cuma boleh doakan kesejahteraan chegu supaya chegu boleh berjasa pada anak-anak saya nanti..membimbing mereka menjadi seperti mana saya jadi skang.....


TERIMA KASIH, CIKGU
~jasa mu tidak akan ku lupa~

Ini hadiah dari ku untuk Cikgu tercinta :)


*chegu - merujuk kepada cikgu (zaman dolu-dolu eja gitu)~ heeee


Akunotyyangbaik

Thursday, May 12, 2011

RaGam mEi......;)

0 comments


Lame btolkan tak mengupdate........
kisah yang nak di isi hanya lah apa yang berlaku dua minggu sepanjang MEI ni....

 
Yang Tersayang

Pasti bulan MEI ni, hari yang paling indah buat yang tersayang...tidak lain dan tidak bukan OMMA aka bonda terchenta.....Happy birthday to you!  


walaupun terpakse 'korek tabung' tapi rase berbaloi wat surprise yang tak brape menjadi kat MA......sbb dh kena marah, pekik, tempik ngan Ma sbb terjerit2 cm Pontianak kt bwh pakse suh MA turun...adei...pastu bru la Bonda ku tersengih2 (*pura2 terkejut agaknya) tgk kek terpampang depan mata dengan lilin yg dh hampir mencair......*geleng2 dan kemudian sesi tiup meniup lilin dan makan yum2.....*hampir tertelan sisa lilin mencair....kalo tak arwah dah..ahaks~

~giler arrr,,,,,,RAWK mak aku huhuhu~

{hadiah otw ye ma....shhhhhhh~ jgn sape2 bgtau..nak wat surprise gift -gift plak} - wah! byk gift2??? satu besday gift, satu wedding anniversary yg ke-26..huhuhu






 Hilang Akal...ha!!! Akal yg Hilang??


ok ni time tgh hilang akal...tetiba time keje tergodek You Tube bab make up2......ape lagi 'GELENYA' la tangan nak try test ape nak menunjuk skill di muka.......balik je umah, sanggup tak mandi hanya semata-mata nak memulakan projek....huhuhuhu Aidah Kasri smpai gelang kepala tatau nak kata ape....testing fake eyelash la, ape la...haish...kalo dah perempuan tu perempuan la jugak...... :)

Siap bg hint kt dier soh tangkap gmbr hasil kretip mak ni nyah..huhuhuhuh....
MEMANG benar dan sah yang aku hilang akal sementara waktu sbb pastu aku punggah gerobok crik selendang....pergh~ bergaya dan macam HANA TAJIMA dah aku...ish2x 

TARAAAAAA...!

xjadi HANA TAJIMA la...haish~

gmbr kurang kualiti..mangap~



 Kecintaan JACK SPARROW

Selama hampir 3 Bulan, Jack menjadi suri di hati ku......dari utara ke selatan timur ke barat....selalu berdamping dengan aku.....genap meter miledge angka 10,000km aku hadiahkan dia dengan skin baru......tmpil gagah la sket JACK aku....selama ni ade je yang kata tak jantan la, apa la......nahhh~ skang bru nampk kejantanan Jack Sparrow aku.....

~MY LALING~
*U, ni dulu i mampu bg kat u sebagai tanda kecintaan i kt you sbb setia hidup ngan i.......nnti ade rezeki i bg hadiah lagi ye.......muax! I love u from d bottom of my heart~~ (cewah..ayat poyo habis)




byk lagi nak cite....tp kompem tak abih2......xpe2....cukop takat ni kot....sekadar mahu berkongsi keterujaan yang ada sepanjang MEI ni.........harap ada yang lebih menarik lagi....cum,a skang ni asik tido tersenyum jerk nak menanti JACK SPARROW di pawagam......alahai~

*
*
*
*

owh last but not least, saje nak tunjuk.......cantikkan baju nih :) I LOVE Nation EMcee......keep it up you guys!

~thanx to puan ramlah a.k.a mimie's mum~ :)




*akunotyyangbaik

Friday, May 6, 2011

SUrAt Untuk CiK WaTi......

1 comments
 Happy May DAY ( 6 May and 8 May)


Dear Cik Wati a.k.a MA,


YOU are my only enemy and never let me be free
Catching me in places that I knew I should'nt be
Every other day I crossed the line I didn't mean to be so bad
I never thought you would become the friend I never had
Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All that you did was love

Mama I love you.Mama I care
Mama I love you . Mama my friend. You're my friend

I didn't want to hear it then but I'm not ashamed to say it now
Every little thing you said and did was right for me
I had a lot of to think about,about the way I usedto be
Never had a sense of my responsibility
Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes, all that you did was love

Mama, I love you. Mama, I care
Mama, I love you. Mama ,my friend. You're my friend

But now I'm sure I know why,
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All I can give you is love is love

Mama I love you. Mama, I care
Mama, I love you. Mama, my friend,You're my friend
Mama, I love you, Mama ,I care
Mama, I love you, Mama, my friend, You're my friend 




Last but not least, Happy 55th Birthday Ma and Happy Mother's day...
honestly, i don have any gift to give you (at this moment) T_T

Hope that this ' FOUR gifts ' (akak, ajan, pijol and dekya) had and will brighten up your entire life....

~four stooges~
*promise myself to be good girl , well sumtimes a bit naughty....hurm depends..heeee~.... but trust me MA i will never let you down <3


sincerely,

Aku noty yang baik

Monday, April 4, 2011

Laugh Is THe BeSt MediCinE

1 comments
Arini rasa nak gelak jerk...bley tak kita nak gelak

Gelak...segelak...gelaknya.....hahahahahahahahaha

Ntah nape....tp hati ni rasa bagai digeletek dengan perkara yang aku sendiri tak tahu....alahai

Jap2...nak gelak lagi...hahahahahahahahahaah

Ok la...nak sambung bekerja dengan senyum simpul *menahan nak gelak

Aik??! Aku ni kene sawan gelak ke ape.......hhahahahahahah....tolong! hahahahahahah..help2...hahahahaha


~yg kanan itu aku..gelak2...yg kiri tuh...rakan sepejabat aku...yan...awat monyok?? heheheh~





*akunotyyangbaik

Tuesday, March 8, 2011

He Is SOOOooooo GorGeoUs....

7 comments
Is he the one???


HE is so gorgeous.....
seriously i'm telling u......
first time i saw HIM..aiyoh...my heart is melting la......can't say even one word =)


Tenung....renung..pandang...jeling.....aduh....jatuh chenta daku melihatnya
nervous jugak mahu mendekati......tp bila dekat...alahai....berdegup jantung....
malu rase diri ni.....kecil jerk dok sebelah dia......(kecil ke aku??? ngeee~)
lagi rapat....lagi dekat......mula la mesra lepas tuh......
direnung lagi.......mula la nak sentuh-sentuh....haish tak tergamak rasanyer....maklum la...masing-masingkan macam uda dan dara....huuuuuu~

Bila dah serasi...mula la terasa nak ajak dating jauh sikit...nak spending time bersama-sama.....
DIA memang pemalu skit.......senyap je tak berbunyi......haish...tapi siapa yang memandang.......pasti jatuh hati....dah tentu la mata memandang pada DIA dan bukan aku.....hurm...mencik!

Agaknya cara DIA memperlihatkan dirinya yang gagah dan berketrampilan..membuatkan banyak mata yang memandang....tak kira tua muda...yang lelaki pun tak berkelip, apatah lagi sang dara....adui...aku kene cemburu ke bangga????! ntah...ntah... *geleng-geleng

Biarla....yang pasti kami akan selalu bersama.....bermesra.....bercinta......dekat ke jauh ke...kami pasti bersama.....di mana ada DIA, di situ ada aku dan sebaliknya.......so sweet~


OHHH JACK SPARROW a.k.a My Lil' Fair Lady.......I'm falling in love you.......and i really mean it Muah3x!!!



*Aku noty Yang Baik

Monday, March 7, 2011

MeMang Btol...PenaNtian Satu Penyeksaan.....

3 comments

Seksa !!!!!
Memang seksa....dah la...tak mahu tunggu dan berharap......

Makan jiwa dan raga tahu ke tak?
Entah la...tahu kot........Eh2, tak tahu la....Erk????

Mana ni baby......dah keluar tapi tak nak muncul.....
muncul la sayang.......Dah rindu nak ketemu ni.....
adoi~ betol...memang tak larat nak tunggu.....

Oke2.....sabar ye mak limah.....pasti ada hikmah

ingat !! HIKMAH tu Mak Limah

haish~terasa lapar dan dahaga pulak......nak makan tempat best sikit boley kah?? (bermonolog dengan diri sendiri)

Boleh2.......

*tolak kerusi dan berlalu pergi dengan gaya jalan yang paling seksi sekali.... :)



~NOTY YANG BAIK~

Thursday, February 10, 2011

9 HaRi SeLePaS SuKu Abad

3 comments

Rasa begitu 'dewasa' setelah suku abad...heeeeee ~
Tak expect ape pun cuma hanya sekadar sedar yang umor dah semakin meningkat...alahai ~

taknak cerita banyak....straight to the point :

Antara yang menarik setelah SUKU ABAD....

DUA sambutan hari jadi
thanks sgt2 kepada sahabat gurlz behind the lens kerana sudi memberi kejutan sebijik kek di rumah .Begitu juga kepada dua sahabat Rokiah Rocky (yan) dan Si Montel ( Shah) yang memberi kejutan kali kedua sebiji kek ketika sedang makan-makan di OldTown...huhuhuhuh ~ tak sangka n terharu sgt...luv u all muah3x!







Hadiah- Hadiah yang buat diri terkejut beruk  (^_^)

1. Wallet ~hasil perkongsian dua hati yan n Shah
2. Spenda ~adei xbley blah...huhuhuhu~
3. Coklat ~ Aidah Kasri
4. Make up Box  ~ family

thanks My beloved family, Aidah, Yan N Shah :)
 
5. Hand Bag
6. High Heels
 (hadiah by Aidah Kasri..thanks BFF)


7. Miss Rose Eye Shadow


hadiah untuk diri sendiri..huhuhu teruja2


 8 . My Lil' Fair Lady  


Hadiah sempena SUKU ABAD


* terima kasih atas segalanya......harapan akan terus ke menapak ke depan tapi dalam masa yang sama tidak lupa untuk memaling muka melihat tapak yang ditinggalkan di belakang sebagai satu tanda ingatan :)

Friday, January 21, 2011

SuKu AbaD Ku

2 comments

SUKU ABAD KU
akan bertemu
bertemu jasad dan perkiraan
SUKU ABAD KU bertemu

Lahir menjadi seri
rezeki kehendak Ilahi
kini sudah Suku Abad ku
tetap aku teguh berdiri

SUKU ABAD KU
Telah membawa aku
Terus menjadi aku
menelan nanah kesengsaraan
Juga menghirup wangian kehidupan
Namun ku syukur kerana aku terus
terus berdiri sehingga SUKU ABAD KU

SUKU ABAD KU
turut merubah aku
Dari aku yang kecil
ke aku yang besar
dari aku yang kosong
kepada aku yang terisi
dan buktinya pasti dan pasti
kerana kini sudah
SUKU ABAD KU

SUKU ABAD KU
bakal berlalu
pergi membawa segala yang pahit
segala yang hitam
segala yang sakit
ye sakit......Namun
itu tidak aku benci
malah bersyukur kerana ia bisa
jadikan aku seperti ini
sehingga SUKU ABAD KU

Kini, Di SUKU ABAD KU
Mahu aku bangkit
dan terus bangkit
memperelokkan segala yang sompek
menambah apa yang kurang
dan mengurangkan apa yang terlebih
untuk aku terus meneruskan hidup aku menapak ke hadapan
perlahan lahan mengharapkan perjalanan itu lancar
Ku bina kekuatanku, kehormatan ku, kekuasaan ku
agar kelak dapat dirasai oleh bakal-bakal yang akan menjadi aku
merasai kesenangan yang aku bawa sejak dari SUKU ABAD KU

Di SUKU ABAD KU
aku mahu buktikan, aku mampu
mampu untuk mendaki tinggi langit ke tujuh
atas usaha aku....ya...usaha aku dan juga doa ASAL ku
aku bangga.....di SUKU ABAD KU
ku Masih berdiri menjadi manusia yang mampu membuatkan 
ASAL ku tersenyum kerana hasil lukisan yang dicorakkan terbentuk cantik, indah walaupun ada sedikit cela
tidak kisah kerana ia tetap indah....cantik

Menghitung saat ketibaan hari SUKU ABAD KU
dengan penuh keterujaan bercampur kesedihan kerana yang tinggal hanya kenangan yang boleh di ceritakan sebagai teladan pada diri sendiri......
Sejarah itu akan di pegang menjadi satu rujukan agar aku tidak terbang terlalu tinggi di langit hingga lupa bagaimana rupa bumi di bawah

~ HARAPAN AGAR AKU TETAP MENJADI AKU ~

walaupun AKUNOTYYANGBAIK
itu harus dikekalkan... :)

~rupa time suku abad~ (^_^)