Thursday, April 4, 2013

After 2 Years

1 comments


Hey, I am still i am....

Cuma dh semakin meningkat usia je la kaannn....

Lama meninggalkan ruangan sempit ni.....dh bersarang dh kan...

well, ape idea nak tulis.....tempoh dua tahun tu byk kenangan yang kalo di ceritakan mesti tak habis punya...heeee

harap ini menjadi permulaan kepada benda yang aku tinggalkan sejak aku mulakan dulu...huhuhu

ok bai~

akunotyyang baik

Wednesday, July 20, 2011

AkU dAn KoTak ITu...

2 comments


Tanya sama pokok. 
Apa sebab goyang.
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang.
Patah sayap diduga
Seandainya rebah 
Ku masih ada.


ada apa?
ADA WAKTU

waktu apa?
WAKTU MENUNGGU...

tunggu? menunggu? tertunggu?
ish.....

sayang la.......sayang sangat nak tinggal
tinggalkan kotak yang nyaman yang indah
walaupun buruk tapi kotak itu indah
mungkin tidak indah bagi orang lain.
haish~ tapi indah bagi aku.......
sebab aku boleh bawak ke mana-mana kotak itu.


GEMBIRA . 


kotak itu lama dah dengan aku
macam-macam aku letak dalam kotak itu
gembira, sedih, riang, pedih .....dah banyak dah aku kumpul banyak sangatttt~


DALAM KOTAK ITU.


Tapi kotak itu dah RABAK
rabak koyak.....dah tak tahan lama usianya


SEDIH . 


kena tukar kotak BARU.....yang lebih tahan lama
kualiti kena yang baik......


EH....EH...


Bukan cakap KOTAK LAMA tak ada kualiti..
BAIK juga.

Cuma kena cari yang lebih baik.
Untuk tampung lagi banyak gembira, sedih, riang, pedih



DIAM.


 
Dah dapat KOTAK BARU.
cuma menunggu diserahkan je menjadi hak milikku


BERFIKIR.   (O_O)???


samakah KOTAK LAMA dengan KOTAK BARU?
Janggal mungkin.
Tapi kena biasakan dengan KOTAK BARU

tak apa lah . 

Mungkin yang lain juga harus ganti KOTAK LAMA dengan KOTAK BARU


BUANG??? 


tidak. aku simpan kerana itu kenangan :)


*kadang perlu keluar dari kotak selesa...kerana mungkin peluang banyak yang ada untuk kita



Akunotyyangbaik



Wednesday, May 18, 2011

LAyAng TerBaNg MeLayANG

3 comments
   
it's our fun time




Tarikh: 17 Mei 2011 - public holiday

Aktiviti : berjalan tanpa arah sehingga berhenti di Taman Metropoliotan Kepong


Apa yang menarik :
1.Pemandangan (santek sgt)
2. Jonny (kacak nyer......~~~ meow)
3.Layang-Layang ( teruja kaler pelangi)




Yang PALING best......




*
*
*
*
*





LAYANG- LAYANG........woohooo~


Walaupun hujan lebat sebelum tuh....digagahkan jugak kaki melangkah ke Taman Metropolitan Kepong. Ini kunjungan kali kedua aku dan kali pertama bagi BFF ke situ......mulanya muka menunjukkan riak biasa sehingga la dia ternampak luas padang terbentang....kami memulakan aktiviti menaikkan layang-layang (ini kali pertama aku main ok....maklumla anak bandar yg suke terperuk kt rumah je)....



Layang-layang pertama berharga RM 6 (sangat berpatutan dan berbaloi2)...aku memulakan langkah.....tapi yang TUA didahulukan heheheh, so aku bagi peluang BFF main dulu (padahal sendiri tak reti main.. nak cover malu)......bukan main seronok sambil bergelak ketawa.......orang dah mulai ramai...memegang pelbagai patern dan corak ada yang macam kami...baru nak belajar (macam aku T_T) dan ada jugak yang berada pada tahap expert..huhuhuhu



comey kan layang-layang ni~



Sambil mencuci mata (melihat jonny-jonny)..huhuuh~ sambil menghirup udara selepas ujan...dok di tengah padang lepak-lepak...huhuhuh...feel yang lain dari yang lain....ok cukup takat tu.....SEKARANG giliran aku main layang-layang.......berlari cam orang gila nak naikkan layang-layang (sebab angin tak berapa ada) hangin la jugak hati ni....tp gagah berlari smpai nak tergelincir.... (nasib tak jatuh, kalo tak malu mak ni nyah~) ada jugak la manusia yang gedebuk sana sini..mungkin licin sebab padang dipenuhi dengan air hujan...rasa KAGUM gak bila tengok ada layang-layang yang dah mencecah kaki langit....WOW~ kagum....kagum~

Rasa tak puas sangat sebab hari dah beransur senja..................

Apa pun..ini akan menjadi riadah paling sihat untuk kami (terutama aku yang malas nak jogging)...main layang-kayang ni nak tak nak kene berlari, so makne itu dah dikre berjogging la kan??? ahaks!

Rasa mahu mengulangi aktiviti ini lagi......ajak lebih ramai kawan-kawan...ayuh main layang-layang! BFF jom ke sana lagi....BFF pon ade cerita gak :)


Taman Metropolitan Kepong




Senang jerk nak ke sini.......Dari arah gomabk menghala ke Kepong...pasti akan jumpa betul-betul sebelah highway....hehehehehe

Klik Sini untuk maklumat lanjut

Jonny - merujuk kepada jejaka kacak and sedap mata memandang...auw~


*akunotyyangbaik

Monday, May 16, 2011

SpEcial For YOu ...Chegu (^_^)

2 comments
  
~meng'idola' Chegu Morni~


Pejam celik-pejam celik *wink2...sudah hampir 8 tahun (lama nyerrr) aku meninggalkan zaman sekolah....hurm....dari aku tak kenal satu huruf pon (kenai dah time umoq 5 taun) sampai la...time aku nak amik result SPM....tak lekang mulut memanggil perkataan cikgu, teacher, ustazah, ustaz..... :)

imbau balik kenangan bila tiba hari guru, aku mulala memikirkan lagu apa yg sesuai untuk dinyanyikan khas untuk cikgu yg d chentai........ya2.....aku ingat lagi lagu Siti Nurhaliza " Aku cinta Padamu" yang aku ubah sket untuk disesuaikan dengan hari istimewa itu :




♫♪♫ ♫♪♫ "Selamat hari guru, Kuucap padamu,
agar kau bahagia untuk selamanya...."♫♪♫ ♫♪♫



cewah~ time tu aku dah macam Ana Rafalli dah......kembang la sekejap bila mendapat tepukan gemuruh.....lagi bertambah berbunga hati ni bila para chegu mula menguntumkan senyuman sambil memberikan tepukan  ( terharu agaknya..sob...sob)...huhuhu jika diimbas balik haish boleh wat tersenyum sendiri......

Ingat juga kenangan bila dirotan chegu gara-gara tersalah jawab sifir.....mana tak nya...dah la budak baru time tuh, di provok dgn kata-kata chegu math GARANG gile .......boleh gile jadinya.....Jeng3x....bertepek PEMBARIS PANJANG KUNING (kalo hangpa ingat la) kt tapak tgn ni......aduih~ sengal , kebas...rasa darah berjalan lancar jerk pastu........TERUS lepas dr kejadian, aku dr xpenanh MATH SKOR A asik C- jerk.....trus time tuh SKOR jerk.....walaupun pada mula marah gila kt CHEGU VEN KATESWARAN ( chegu ven, i will always remember u)......tp lepas dr itu trus bertukar syg giler...huhuhuhu akan ingat sampai akhir hayat pukulan hebat chegu..... :)

Kalau nak d ceritakan....hmm byk sgt....kisah-kisah dan kenangan yang mengusik jiwa..*nanges~

Chegu, 

ya dulu sy nakal.....
ya dulu sy malas sngt nak buat homework.....
ya dulu sy suka kepoh2 kt kelas (walaupon diri ni pengawas)
ya dulu...suka wat muka poyo time chegu mengajar.....
ya dulu sy suka ngajuk cara chegu ngajar........
ya satay tahu saya sngt nakal chegu.....xnak dgr kata...

tapi skang,

sy dh xnakal sgt......
sy dh brada pada tahap yg chegu mahukan pd anak-anak murid chegu...
sy dh smpai ke menara gading yg chegu slalu critakan kt kami....
sy dah dpt bukan segulung tp dua gulung (diploma dan ijazah)
Sy pon dah keje baik skang chegu.....

Mesti chegu happy sgt kan??? mesti chegu rasa bangga giler arrr......   (✿◠‿◠)

Saya takda hadiah yang mahal nak bagi dekat chegu, saya cuma boleh doakan kesejahteraan chegu supaya chegu boleh berjasa pada anak-anak saya nanti..membimbing mereka menjadi seperti mana saya jadi skang.....


TERIMA KASIH, CIKGU
~jasa mu tidak akan ku lupa~

Ini hadiah dari ku untuk Cikgu tercinta :)


*chegu - merujuk kepada cikgu (zaman dolu-dolu eja gitu)~ heeee


Akunotyyangbaik

Thursday, May 12, 2011

RaGam mEi......;)

0 comments


Lame btolkan tak mengupdate........
kisah yang nak di isi hanya lah apa yang berlaku dua minggu sepanjang MEI ni....

 
Yang Tersayang

Pasti bulan MEI ni, hari yang paling indah buat yang tersayang...tidak lain dan tidak bukan OMMA aka bonda terchenta.....Happy birthday to you!  


walaupun terpakse 'korek tabung' tapi rase berbaloi wat surprise yang tak brape menjadi kat MA......sbb dh kena marah, pekik, tempik ngan Ma sbb terjerit2 cm Pontianak kt bwh pakse suh MA turun...adei...pastu bru la Bonda ku tersengih2 (*pura2 terkejut agaknya) tgk kek terpampang depan mata dengan lilin yg dh hampir mencair......*geleng2 dan kemudian sesi tiup meniup lilin dan makan yum2.....*hampir tertelan sisa lilin mencair....kalo tak arwah dah..ahaks~

~giler arrr,,,,,,RAWK mak aku huhuhu~

{hadiah otw ye ma....shhhhhhh~ jgn sape2 bgtau..nak wat surprise gift -gift plak} - wah! byk gift2??? satu besday gift, satu wedding anniversary yg ke-26..huhuhu






 Hilang Akal...ha!!! Akal yg Hilang??


ok ni time tgh hilang akal...tetiba time keje tergodek You Tube bab make up2......ape lagi 'GELENYA' la tangan nak try test ape nak menunjuk skill di muka.......balik je umah, sanggup tak mandi hanya semata-mata nak memulakan projek....huhuhuhu Aidah Kasri smpai gelang kepala tatau nak kata ape....testing fake eyelash la, ape la...haish...kalo dah perempuan tu perempuan la jugak...... :)

Siap bg hint kt dier soh tangkap gmbr hasil kretip mak ni nyah..huhuhuhuh....
MEMANG benar dan sah yang aku hilang akal sementara waktu sbb pastu aku punggah gerobok crik selendang....pergh~ bergaya dan macam HANA TAJIMA dah aku...ish2x 

TARAAAAAA...!

xjadi HANA TAJIMA la...haish~

gmbr kurang kualiti..mangap~



 Kecintaan JACK SPARROW

Selama hampir 3 Bulan, Jack menjadi suri di hati ku......dari utara ke selatan timur ke barat....selalu berdamping dengan aku.....genap meter miledge angka 10,000km aku hadiahkan dia dengan skin baru......tmpil gagah la sket JACK aku....selama ni ade je yang kata tak jantan la, apa la......nahhh~ skang bru nampk kejantanan Jack Sparrow aku.....

~MY LALING~
*U, ni dulu i mampu bg kat u sebagai tanda kecintaan i kt you sbb setia hidup ngan i.......nnti ade rezeki i bg hadiah lagi ye.......muax! I love u from d bottom of my heart~~ (cewah..ayat poyo habis)




byk lagi nak cite....tp kompem tak abih2......xpe2....cukop takat ni kot....sekadar mahu berkongsi keterujaan yang ada sepanjang MEI ni.........harap ada yang lebih menarik lagi....cum,a skang ni asik tido tersenyum jerk nak menanti JACK SPARROW di pawagam......alahai~

*
*
*
*

owh last but not least, saje nak tunjuk.......cantikkan baju nih :) I LOVE Nation EMcee......keep it up you guys!

~thanx to puan ramlah a.k.a mimie's mum~ :)




*akunotyyangbaik

Friday, May 6, 2011

SUrAt Untuk CiK WaTi......

1 comments
 Happy May DAY ( 6 May and 8 May)


Dear Cik Wati a.k.a MA,


YOU are my only enemy and never let me be free
Catching me in places that I knew I should'nt be
Every other day I crossed the line I didn't mean to be so bad
I never thought you would become the friend I never had
Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All that you did was love

Mama I love you.Mama I care
Mama I love you . Mama my friend. You're my friend

I didn't want to hear it then but I'm not ashamed to say it now
Every little thing you said and did was right for me
I had a lot of to think about,about the way I usedto be
Never had a sense of my responsibility
Back then I didn't know why
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes, all that you did was love

Mama, I love you. Mama, I care
Mama, I love you. Mama ,my friend. You're my friend

But now I'm sure I know why,
Why you were misunderstood
So now I see through your eyes
All I can give you is love is love

Mama I love you. Mama, I care
Mama, I love you. Mama, my friend,You're my friend
Mama, I love you, Mama ,I care
Mama, I love you, Mama, my friend, You're my friend 




Last but not least, Happy 55th Birthday Ma and Happy Mother's day...
honestly, i don have any gift to give you (at this moment) T_T

Hope that this ' FOUR gifts ' (akak, ajan, pijol and dekya) had and will brighten up your entire life....

~four stooges~
*promise myself to be good girl , well sumtimes a bit naughty....hurm depends..heeee~.... but trust me MA i will never let you down <3


sincerely,

Aku noty yang baik

Monday, April 4, 2011

Laugh Is THe BeSt MediCinE

1 comments
Arini rasa nak gelak jerk...bley tak kita nak gelak

Gelak...segelak...gelaknya.....hahahahahahahahaha

Ntah nape....tp hati ni rasa bagai digeletek dengan perkara yang aku sendiri tak tahu....alahai

Jap2...nak gelak lagi...hahahahahahahahahaah

Ok la...nak sambung bekerja dengan senyum simpul *menahan nak gelak

Aik??! Aku ni kene sawan gelak ke ape.......hhahahahahahah....tolong! hahahahahahah..help2...hahahahaha


~yg kanan itu aku..gelak2...yg kiri tuh...rakan sepejabat aku...yan...awat monyok?? heheheh~





*akunotyyangbaik