Monday, May 16, 2011

SpEcial For YOu ...Chegu (^_^)

  
~meng'idola' Chegu Morni~


Pejam celik-pejam celik *wink2...sudah hampir 8 tahun (lama nyerrr) aku meninggalkan zaman sekolah....hurm....dari aku tak kenal satu huruf pon (kenai dah time umoq 5 taun) sampai la...time aku nak amik result SPM....tak lekang mulut memanggil perkataan cikgu, teacher, ustazah, ustaz..... :)

imbau balik kenangan bila tiba hari guru, aku mulala memikirkan lagu apa yg sesuai untuk dinyanyikan khas untuk cikgu yg d chentai........ya2.....aku ingat lagi lagu Siti Nurhaliza " Aku cinta Padamu" yang aku ubah sket untuk disesuaikan dengan hari istimewa itu :




♫♪♫ ♫♪♫ "Selamat hari guru, Kuucap padamu,
agar kau bahagia untuk selamanya...."♫♪♫ ♫♪♫



cewah~ time tu aku dah macam Ana Rafalli dah......kembang la sekejap bila mendapat tepukan gemuruh.....lagi bertambah berbunga hati ni bila para chegu mula menguntumkan senyuman sambil memberikan tepukan  ( terharu agaknya..sob...sob)...huhuhu jika diimbas balik haish boleh wat tersenyum sendiri......

Ingat juga kenangan bila dirotan chegu gara-gara tersalah jawab sifir.....mana tak nya...dah la budak baru time tuh, di provok dgn kata-kata chegu math GARANG gile .......boleh gile jadinya.....Jeng3x....bertepek PEMBARIS PANJANG KUNING (kalo hangpa ingat la) kt tapak tgn ni......aduih~ sengal , kebas...rasa darah berjalan lancar jerk pastu........TERUS lepas dr kejadian, aku dr xpenanh MATH SKOR A asik C- jerk.....trus time tuh SKOR jerk.....walaupun pada mula marah gila kt CHEGU VEN KATESWARAN ( chegu ven, i will always remember u)......tp lepas dr itu trus bertukar syg giler...huhuhuhu akan ingat sampai akhir hayat pukulan hebat chegu..... :)

Kalau nak d ceritakan....hmm byk sgt....kisah-kisah dan kenangan yang mengusik jiwa..*nanges~

Chegu, 

ya dulu sy nakal.....
ya dulu sy malas sngt nak buat homework.....
ya dulu sy suka kepoh2 kt kelas (walaupon diri ni pengawas)
ya dulu...suka wat muka poyo time chegu mengajar.....
ya dulu sy suka ngajuk cara chegu ngajar........
ya satay tahu saya sngt nakal chegu.....xnak dgr kata...

tapi skang,

sy dh xnakal sgt......
sy dh brada pada tahap yg chegu mahukan pd anak-anak murid chegu...
sy dh smpai ke menara gading yg chegu slalu critakan kt kami....
sy dah dpt bukan segulung tp dua gulung (diploma dan ijazah)
Sy pon dah keje baik skang chegu.....

Mesti chegu happy sgt kan??? mesti chegu rasa bangga giler arrr......   (✿◠‿◠)

Saya takda hadiah yang mahal nak bagi dekat chegu, saya cuma boleh doakan kesejahteraan chegu supaya chegu boleh berjasa pada anak-anak saya nanti..membimbing mereka menjadi seperti mana saya jadi skang.....


TERIMA KASIH, CIKGU
~jasa mu tidak akan ku lupa~

Ini hadiah dari ku untuk Cikgu tercinta :)


*chegu - merujuk kepada cikgu (zaman dolu-dolu eja gitu)~ heeee


Akunotyyangbaik

2 comments:

Ayie Abas said...

GURU...ADA KENANGAN MANIS ADA KENANGAN TAK MANIS...HEHEHH...APAPUN JASA GURU TETAP DI KENANG...^_^

aidahkasri said...

hey.......ejaan salah.,..t cikgu marah...betulkan balik!!

Post a Comment